Dióval és mogyoróval kiegészített étkezés előnyei

Közzétette: Admin  | Hozzászólás

 

Spanyol kutatók a dió és a mogyoró napi rendszeres fogyasztását ajánlják. 1200 anyagcserezavaros személyt vizsgáltak, három csoportra osztották őket, és egy évre határozták meg diétájukat.

 

A napi diófogyasztás jót tesz az egészségnek

 

A rendszeres diófogyasztás egy sor anyagcsere-betegségtől menti meg az embert – derítették ki spanyol kutatók. Az amúgy is egészséges mediterrán étrend kedvező hatását a dió, mogyoró még fokozza, állapították meg.

 

A BBC brit közszolgálati hírportál közlése szerint a spanyolországi rovirai Virgili Egyetem kutatói 1200 anyagcsere-zavaros személyen végeztek kísérletet. A pácienseket három csoportra osztották, és egy éven át mindegyiknek más diétát tanácsoltak.

 

Az első csoport olyan tanácsot kapott, hogy tartózkodjon a magas zsírtartalmú ételektől.

 

A második csoport negyedéveként előadást hallhatott a zöldségben, gyümölcsben gazdag, tejtermékben és vörös húsokban szegény mediterrán étrend előnyös hatásairól, ezen kívül hetente kapott egy liter olívaolajat étrend-kiegészítőként.

 

A harmadik csoport tagjai ugyanilyen tájékoztatás mellé napi 30 dkg különböző fajta dió- és mogyorófélét kapott.

 

 

A kísérleti alanyok egyik csoportban sem kaptak olyan tanácsot, hogy korlátozzák a napi kalória bevitelt.

 

Egy év után újra megvizsgálták a részvevőket. Abban a csoportban, amelynek az alacsony zsírtartalmú diétát tanácsolták, 2 százaléknak szűntek meg az anyagcserezavarai. A második csoportban, amelynek az olívaolajos mediterrán konyhát ajánlották, 6,7 százaléknak javult az állapota.

 

A harmadik csoportban viszont, amely a földközi-tengeri koszt mellé napi egy zacskó diót-mogyorót kapott, 13,7 százaléknak szűntek meg az anyagcserezavarai. Ugyan nem csökkent lényegesen a súlyuk, de kisebb lett a derékbőségük, és csökkent a koleszterinszintjük meg a vérnyomásuk.

 

Brit dietetikusok azonban sietnek felhívni a figyelmet, hogy a diófélék csak a mediterrán étrend mellett fejtenek ki ilyen kedvező hatást. Ezen kívül csak a fán termő dió- és mogyorófélékről van szó, nem pedig a földimogyoróról, amely egészen más kategóriába tartozik. Fontos arra is figyelni, hogy ne sózott mogyorót együnk, mert a sok só biztosan nem tesz jót a vérnyomásnak.

 

Forrás: webbeteg.hu

 


Hír kategória : Tudod-e?
Hír címkék: dió, mogyoró, Csonthéjas, anyagcsere

    Ha szeretnél emailben értesülni a legérdekesebb és legfontosabb hírekről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Legnépszerűbb képek a hónapban

    Legnépszerűbb videók a hónapban

      A www.egeszsegter.hu oldalon található információ kizárólag információadás, tájékoztatás céljára szolgál. Nem alkalmas diagnózis felállítására, és nem helyettesíti az orvosi kezelést. Nem állítunk fel diagnózist, nem végzünk kezeléseket, és nem adunk orvosi tanácsokat sem személyes találkozások során, sem az Interneten keresztül. Egészségügyi problémákkal kérjük, minden esetben forduljon megfelelő szakemberhez. Az információ semmilyen körülmények közt nem helyettesítheti a szakorvosi tanácsadást vagy kezelést. A www.egeszsegter.hu minden felhasználójának nyomatékosan felhívjuk a figyelmét arra, hogy tüneteivel a kezelőorvosához forduljon, és ne kezdje saját magát kezelni, illetve ne próbáljon módosítani az orvos által előírt kezelésen, vagy esetleg az orvos által előírt kezelést abbahagyni. A www.egeszsegter.hu tartalma nem használható gyógykezelés kiválasztására, alkalmazására vagy befejezésére. Az oldal tartalma nem helyettesítheti képesített és elismert orvos tanácsát vagy kezelését.
      © 2013 egeszsegter.hu. Minden jog fenntartva!
      Médiaajánlat

      Minden nap friss információkkal szolgálunk a természetes egészség témában! Lájkolj minket!

      LIKE